Sezon sprzedażowy w pełni czyli walka z konkurencją
Każdego roku przychodzi taki czas że jesteśmy na trzy miesiące przed końcem roku. A to czas podwyższonej sprzedaży, ostrej kampanii reklamowej oraz nieetycznych zachowań konkurencji. Praktycznie każdy nowy, młody lub sklep z nowym produktem, korzysta z reklamy Google ADS w celu szybkiego dotarcia do potencjalnych klientów. Często zdarza się że na czyjś ugruntowany rynek wchodzi inna większa firma zajmująca się asortymentem pokrewnym ale postanowili zagospodarować kolejną odnogę. Najłatwiejszą obroną w takim przypadku jest klikanie w cudze reklamy Google ADS w celu uszczuplenia budżetu reklamowego. Dzięki temu nasza widoczność będzie na niezmienionej pozycji.
Co powoduje gdy konkurencja klika w nasze reklamy Google ADS ?
Klikanie w reklamy Google ADS przez osoby które nie chcą nic kupić a robią to w celu zabrania nam budżetu do kwoty 450 złotych jest wykroczeniem. Dlatego kradzież środków musiałaby osiągnąć sumę ponad wspomnianą kwotę. Co też jest ciężkie do udowodnienia gdyż każdego dnia stawki za kliknięcie są różne od siebie. Podstawową stratą dla reklamodawcy jest utrata pieniędzy w budżecie reklamowym. Puste czy też fałszywe kliknięcia powodują koszty należne wyszukiwarce Google ale nie generują sprzedaży. Owszem, każdy marketingowiec pamięta najstarsze powiedzenie że co drugi dolar wydany na reklamę tak naprawdę trafia do kosza na śmieci. Jednak gdy 75% lub 90% naszego budżetu reklamowego jest zabrana przez puste wejścia to tracimy ogromne pieniądze przy totalnym braku nowych sprzedaży.
Utrata środków na reklamę to nie wszystko. Gdy konkurencja zabiera nam środki na reklamę namiętnie klikając w nasze ogłoszenia Google ADS, algorytm zaczyna ograniczać wyświetlanie naszych reklam tak aby założony budżet starczył na cały dzień. To powoduje kolejne zmniejszenie widoczności wśród potencjalnych klientów. Istnieje również scenariusz w którym osobie klikającej udaje się zabrać cały dzienny budżet, co powoduje całkowite zniknięcie naszej reklamy z wyszukiwarki Google do końca dnia, to wykorzystuje konkurencja przejmując klientów szukających danego towaru lub usługi.
Czy jest sposób aby ochronić budżet reklamowy Google ADS ?
Jeśli spotykasz się z sezonowym lub ciągłym klikaniem przez konkurencję w Twoje reklamy co zawęża Twoją widoczność oraz powoduje utratę klientów, możesz zainstalować prosty system do monitorowania adresów IP wchodzących przez reklamy Google ADS. System ten nazywa się WatchDoglsIP i należy do firmy zajmującej się obsługą reklam Google ADS. Narzędzie umożliwia monitorowanie adresów IP wykorzystywanych do klikania w reklamy Google ADS. Dzięki sztucznej inteligencji WatchDogsIP oznacza w czytelny sposób podejrzane adresy IP, które następnie można wykluczyć z kampanii Google ADS. W ten sposób realnie utrudnisz proceder klikania w Twoje reklamy Google ADS i ochronisz budżet reklamowy który może posłużyć w celu dotarcia do potencjalnych konsumentów.
All rights reserved 2013 - 2024; Deweloper Ads-Center.NET