NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Komercyjna wersja panelu do badań rynku i opinii publicznej od Ads-Center.NET Sp zoo

2020-08-03 09:03:00

Start wersji komercyjnej panelu do badań metodą CAWI

Dnia 3 sierpnia 2020 roku, firma Ads-Center.NET Sp zoo, oficjalnie udostępnia nowy panel do przeprowadzania badań rynku i opinii publicznej przy pomocy ankiet internetowych przeprowadzanych metodą CAWI. Z tego systemu korzystamy już od wielu lat, jednak dopiero teraz postanowiliśmy wykorzystać nasze doświadczenie oraz bazy danych respondentów do przeprowadzania masowych badań rynku i opinii publicznej.

 

Z uwagi na pandemię COViD-19 która ogarnęła cały świat doszło do zmian w przeprowadzaniu badań rynku i opinii publicznej. Dotychczasowe badania opierały się o wywiad telefoniczny oraz bezpośredni. Badania takie generowały znaczne koszty gdyż do każdej ankiety należało zatrudnić osoby zajmujące się odpytywaniem respondentów. Dodatkowo w czasach pandemii badania przeprowadzane bezpośrednio stały się praktycznie niemożliwe do wykonywania z uwagi na ograniczenia jakie zostały narzucone przez polityków. Dystans społeczny narzucony odgórnie całkowicie zmienił zasady pozyskiwania odpowiedzi od respondentów w tak zwanych badaniach bezpośrednich. Z tych przyczyn na czoło wszystkich metod przeprowadzania badań opinii publicznej została wypchnięta metoda znana pod skrótem CAWI. Jest to sposób na dalsze przeprowadzanie ankiet tylko ukierunkowana na odpytywanie respondentów przy pomocy internetu.

 

Przewaga pozyskiwania odpowiedzi przy pomocy ankiet metodą CAWI jest fakt że odpowiedzi są bardziej szczere. Duże sieci sklepowe już od dłuższego czasu korzystają z ankiet internetowych czyli przeprowadzanych metodą CAWI. Z jednej strony ta metoda ogranicza koszty przez zmniejszenie ilości potrzebnych ankieterów, ochrania przyrodę eliminując całkowicie konieczność wydruku kart formularzy ankietowych oraz ogranicza czas w którym badanie jest przeprowadzane na dużej ilości respondentów. Tym samym badania rynku i opinii publicznej mogą być przeprowadzane częściej przy dalszym ograniczaniu kosztów. Jak na wstępie tego akapitu zaznaczyliśmy że odpowiedzi są bardziej szczere. Jest to bardzo łatwe do zweryfikowania. Respondenci odpowiadający na pytania bezpośrednio przed ankieterem lub telefonicznie nie czują się w pełni anonimowi. Ankieter może przecież bezpośrednio skojarzyć odpowiedzi z konkretną osobą. A w internecie wielu ludzi nadal czuje się anonimowych. Dlatego ich odpowiedzi są bardziej szczere a tym samym przeprowadzone badania oraz uzyskane wyniki bardziej wiarygodne.

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: