NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Aktualizacja strony o nowy dział CAWI

2020-07-20 08:24:00

Aktualizujemy ofertę Ads-Center.NET Sp zoo

Nasza firma, która korzeniami sięga 2009 roku (jako JDG), od samego początku jest posiadaczem szerokiej bazy adresów e-mail osób które odbierają nasze newslettery oraz uczestniczą w naszych programach dla różnych grup społecznych oraz branży. Jest to doskonała baza do przeprowadzania szerokich badań rynku oraz opinii publicznej metodą CAWI.

 

Metoda badania respondentów typu CAWI to sposób na ominiecie wielu czasochłonnych czynności. Metoda CAWI opiera się o badania ankietowe przeprowadzane w zaciszu własnego mieszkania czy też domu przed ekranem komputera. Respondent odpowiada na pytania w dogodnym dla niego czasie przed własnym komputerem przy pomocy formularzy internetowych.

 

Innego rodzaju badania rynku i opinii publicznej wymagają kontaktu telefonicznego lub też osobistego. Koszty oraz potrzebny czas są niewspółmierne do metody CAWI. Wyniki można osiągnąć nawet lepsze gdyż respondent nie musi odpowiadać na pytania zadawane przez telefon czy też przez osobę siedzącą naprzeciw niego. To powoduje że oddane anonimowo wyniki są bardziej wiarygodne niż te uzyskane przez telefon lub osobiście. Pamiętajmy że osoba dzwoniąca mimo zapewnienia iż badanie jest anonimowe, może konkretne odpowiedzi połączyć z danym numerem telefonu tak jak i osoba przeprowadzająca badania osobiście może połączyć uzyskane wyniki z konkretnym adresem. Ankiety przeprowadzane przez internet są bardziej anonimowe mimo że można wyniki połączyć z konkretnym adresem e-mail. Mimo to internauci często uważają że za ekranem komputera są bardziej anonimowi przez co są bardziej szczerzy przy zakreślaniu odpowiedzi na postawione pytania. To też może świadczyć o tym że uzyskane wyniki są bardziej wiarygodne gdyż respondent nie odczuwa wstydu czy też zakłopotania podczas odpowiadania na trudne pytania.

 

Do tej pory używaliśmy posiadanej bazy do testowania własnych usług oraz w celu zadawania pytań postawionych przez naszych bliskich kontrahentów z którymi współpracujemy od wielu lat. Ale z uwagi na powstałe zmiany w związku z pandemią COViD-19, badania rynku i opinii publicznej przy pomocy internetu nabrały większego znaczenia.

 

Z jednej strony kontrahent zamawiający zmniejsza i to dość mocno koszty gdyż nie trzeba zatrudniać dodatkowych osób do przeprowadzania wywiadu wśród respondentów z drugiej zaś strony ograniczamy możliwość przenoszenia zagrożenia (dotyczy ankiet bezpośrednich). Kolejnym atutem jest większa szczerość w zakreślanych odpowiedziach. To wszystko przemawia za popularyzacją badań metodą CAWI.

 

Zapraszamy do kontaktu oraz przeprowadzenia pierwszych badań za pomocą naszego panelu na grupie ponad 170 000 respondentów z całej Polski.

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: