NEWSLETTER

Jesteś dzinnikarzem? Wybierz firmy z których chcesz
dostawać informacje prasową wprost na własną
skrzynke e-mail.
ZAPISZ SIĘ

WYSZUKAJ

Większe zainteresowanie audytami SEO

2019-08-28 17:06:00

Co mi da audyt SEO ?

Wielu przedsiębiorców nie narzeka na nadmiar faktur i rachunków do opłacenia. Dlatego gdy do branży osób zajmujących się pozycjonowaniem, dotarło nowe narzędzie w postaci audytów SEO, klienci czyli właściciele firm zbagatelizowali tą informację, uznając to za kolejny sposób na drenowanie ich kieszeni. Nic bardziej mylnego.

 

Prawidłowo przeprowadzony profesjonalny audyt SEO potrafi wychwycić błędy popełnione podczas konstruowania witryny jak i pokazuje gdzie popełniono błędy podczas uzupełniania ważnych elementów SEO w witrynie. Gdy po wykonanym audycie strony internetowej wprowadzi się poprawki oraz zalecenia płynące z audytu, to może okazać się że strona firmowa sama pojawi się na kilka fraz w wynikach wyszukiwarki a pozostałe bardzo zbliżą się do pierwszej dziesiątki. Oznacza to że audyt SEO wraz z skrupulatnym poprawieniem znalezionych błędów i niedociągnięć pomoże zdobyć lepsze oraz nowe dotychczas nie zajmowane pozycje na różnych frazach kluczowych. Taka sytuacja może poważnie wpłynąć na wycenę pracy przy pozycjonowaniu. Gdy witryna jest pozbawiona błędów w konstrukcji, sama łatwiej współpracuje z wyszukiwarkami.

 

Dlaczego strona bez błędów łatwiej się pozycjonuje ?

Wyszukiwarki oceniają witryny internetowe zgodnie ze swoim systemem wartości. Większość dostępnych internautom wyszukiwarek skupia się na prawidłowym użyciu znaczników HTML oraz CSS wraz z poprawnym wypełnieniem ich atrybutów. Można również pominąć te wszystkie zabiegi i strona nadal będzie się wyświetlać na monitorze, jednak nie będzie tak widoczna w wyszukiwarkach. Gdy roboty indeksujące trafiają na stronę WWW, starają się indeksować jej zawartość po to aby później trafnie umieścić stronę w wynikach wyszukiwania. Gdy w kodzie witryny znajdują się błędy i braki, to roboty wyszukiwarek mają utrudnione zadanie. Podczas indeksowania strony, roboty wyszukiwarek nie tylko zbierają treści jakie są na nich zamieszczone. Sprawdzają one również użycie znaczników HTML wraz z wykorzystaniem atrybutów. Gdy w kodzie strony znajdują się błędy, są one sumowane i doliczane jako punkty ujemne do ogólnej oceny witryny. Wyszukiwarki swoją ocenę opierają na podstawie około 250 wytycznych. Jeśli już w kodzie strony znajdują się błędy w postaci źle użytych znaczników, witryna z pewnością będzie zajmowała gorsze pozycje a jej pozycjonowanie na wybrane frazy będzie czasochłonne oraz kosztowne.

 

Niewielkie poruszenie w branży audytów SEO

W ostatnich miesiącach zauważamy coraz większe zainteresowanie audytami stron internetowych. Niestety jak na razie większe zainteresowanie wykazują agencje marketingowe które po przyjęciu nowego zlecenia na pozycjonowanie chcą w pierwszej kolejności sprawdzić stan faktyczny strony i wyeliminować braki oraz błędy. Jak widać agencje SEO znają już znaczenie audytów SEO, pora aby przedsiębiorcy również zatroszczyli się o swoje strony internetowe.

 

WSPÓŁPRACUJEMY z:

Zaufali nam: